اخبار عرفان حلقه

پاسخ به یک سؤال در خصوص استفتاء اخیر

پاسخ  به شبهه

فتوی مرجع عالی قدر جهان تشیعی که مورد فهم درست قرار نگرفت!

اخیرا استفتائی از حضرت آیت الله علوی گرگانی بعمل آمده که : آیا جنابعالی حکمی در خصوص ارتداد آقای محمدعلی طاهری صادر کرده‌اید؟ آیا با توبه حکم ارتداد ساقط می‌شود؟ ایشان پاسخ داده‌اند: «هیچگونه حکم ارتدادی برای ایشان صد درصد صادر نشده است بلکه مطالبی به ایشان منتسب شده که مخالف ضروری دین اسلام است که بر فرض صحت این مطالب حکم ارتداد ثابت است و بر فرض ثبوت چنانچه قبل از صدور حکم ارتداد توبه کرده باشند و ملتزم به آن نباشند حکم ساقط است.

و حال باهم بررسی می کنیم که حلقوی ها چگونه از این فتوی استفاده نموده اند…

اخیرا استفتائی از حضرت آیت الله علوی گرگانی بعمل آمده که : آیا جنابعالی حکمی در خصوص ارتداد آقای محمدعلی طاهری صادر کرده‌اید؟ آیا با توبه حکم ارتداد ساقط می‌شود؟ ایشان پاسخ داده‌اند: «هیچگونه حکم ارتدادی برای ایشان صد درصد صادر نشده است بلکه مطالبی به ایشان منتسب شده که مخالف ضروری دین اسلام است که بر فرض صحت این مطالب حکم ارتداد ثابت است و بر فرض ثبوت چنانچه قبل از صدور حکم ارتداد توبه کرده باشند و ملتزم به آن نباشند حکم ساقط است.

با توجه به این نحو استفتاء حلقوی ها اینگونه خبر را منتشر کردند که مراجع حکم ارتداد را پس گرفتند!!! در حالی که حضرت آیت علوی فرمودند بلکه مطالبی به ایشان منتسب شده که مخالف ضروری دین اسلام است که بر فرض صحت این مطالب حکم ارتداد ثابت است.

اولاً باید توجه نمود که حکم دادگاه بر اساس افساد فی الارض صادر شده است نه ارتداد و قابل بحث هم می باشد!

و نکته قابل توجه اعضای حلقه با رهبری افرادی خاص به تحصن و تجمع در قم می پردازند (که خود جای سوال است که هدف از این حرکت چیست؟) تا توجه همگان به ارتداد جلب شود و نه به حکم اصلی فعلی دادگاه یعنی افساد فی الارضمحمد علی طاهری!

ثانیاً فتاوای مراجع در این نوع سوالات کلی ،پاسخی کلی می باشد و در این استفتاء ایشان بیان فرمودند که اگر چنین مطالبی که منتسب به ایشان هست و بر فرض صحت، ایشان مرتد می باشد! و لذا خوشبختانه در اقدامی خود جوش از حلقویان  با ارسال کتاب های طاهری حکم افساد و ارتداد در نظر آنان محکمتر شده که شاهد بیانیه های اخیری چون حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر نقد آموزه های حلقه می باشیم.

ثالثاً حضرت آیت الله علوی گرگانی در پاسخ فرمودند اگر توبه ایشان قبل از صدور حکم باشد مرتد نمی باشد! و حال آنکه با توجه به تاریخ فتاوی و اولین شهادت نامه و توبه  طاهری چندیدن ماه فاصله هست. نمونه ای از فتوی آیت الله مکارم شیرازی در تاریخ 89/12/11:

و اولین شهادت نامه طاهری بعد از این حکم می باشد. بیانیه ای که طاهری در سایت رسمی و شخصی خود در اردیبهشت 1390 پس از چند ماه صدور حکم در سایت شخصی اش اعلام کرده و این حاکی از عدم توبه قبل از صدور حکم می باشد و جاری شدن حکم ارتداد و افساد می باشد:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا