فصل دوم: گام‏های نجات

مقدمه ای بر گام‏های نجات

 گام‏های نجات از عرفان حلقه مراحلی است که به شما کمک می‏کند، تار عنکبوتی را که در ذهن‏تان تنیده شده، پاره کنید. این مراحل بیشتر به صورت تفکر است. تفکری که به کشف حقایق منجر می‏شود و شما را به شناخت حقایق نجات بخش می‏رساند. برخی از گام‏ مربوط به پرورش احساساتی است که در وجود شما کمرنگ یا نابود شده است، با احیاء این احساسات برای یک زندگی سالم معنوی آماده می‏شوید. برخی دیگر از گام‏ها برنامه‏ های عملی است که با عزم و ارادۀ راسخ برای انجام‏شان برخیزید و فرصت را از دست ندهید.

پیش نهادم این است که در مرحلۀ اول به مدت یک هفته هر یک از گام‏ها را به سرعت عمل کنید. یعنی برای یک هفته روی هر گام متمرکز شوید و بعد روی گام بعدی متمرکز شوید. در پایان نتیجه را خواهید دید. اگر مدت زمان و کیفیت ورود شما به عرفان حلقه خیلی زیاد نباشد، در همین دوره بهبود خواهید یافت. اما اگر خیلی سخت وارد شده باشید، آنگاه در دوره بعدی به مدت چهل روز روی هر گام متمرکز شوید. مدل چهل روزه برای هر گام به اندازه‏ای قدرتمند است و شما را در مسیر الاهی قرار می‏دهد که شک ندارم طاهری هم با این مدل از حلقه ‏ها نجات پیدا خواهد کرد، مشروط به اینکه رضایت کسانی را که به آنها آسیب زده، جلب کند.

موضوع دیگر این است که اثر هر گام در خود آن گام کامل نمی‏شود، بلکه در گام‏های بعدی به تدریج کامل‏تر خواهد شد. بنابراین وقتی که گام هفتم را پشت سر می‏گذارید، اثر گام اول را نیز بهتر درک خواهید کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا